Araçların yolda kalmasının en büyük problemlerinden biri de aküdür. Operasyon esnasında aküden kaynaklı aksamalar çok sık yaşanmaktadır. Bu aksamaların önüne geçebilmek ve operasyonunuzun sağlıklı yürüyebilmesi adına uzman kadromuzla BiFilo olarak Akü Ölçümü konusunda yanınızdayız!
Akü Ölçme
EMNİYET TEDBİRLERİNİ YERİNE GETİRİN
Bir aküyü kontrol ederken test etmeden önce daima aşağıdaki durumlara karşı kontrol edin:
• Yerinden oynamış, gevşemiş veya kopmuş kutuplar
• Çatlak-kırık kutu veya kapak
• Çıkmış, kırılmış veya delikleri kapanmış buşonlar, tıkanmış gaz çıkış delikleri
• Eğer akü hasarlı değil ise bir sonraki adım ile devam edin.
Şarj Seviyesinin Ölçülmesi :
Hassas bir voltametre ile açık devre voltajını ölçün.
NOT: Hiçbir zaman araçta veya dışarıda şarjdan yeni çıkmış bir akünün şarj durumu ölçülmez. Bu durumda yanıltıcı bir yüksek voltaja sahip yüzey şarjı vardır. Yüzey şarjını almak için aküyü 15x 15 A ile veya araçta ise uzun ön farları 15 saniye açık tutarak deşarj edin.
Eğer şarj durumu :
En azından %75 (yaklaşık voltaj=12.4 *V) şarj var ise yükleme testine geçin
%75’ten daha düşük şarj varsa akümülatörü yükleme testinden önce verilen yönteme göre şarj edin. Voltaj ve yoğunluklar akümülatörün tasarımına göre değişik değerlerde olabilirler.
Yükleme Testi :
Yük altında akümülatör testi ve sonuçlarının değerlendirilmesi kullanılan cihazların sistemine bağlıdır. Yükleme testi ve sonuç değerlendirilmesi cihaz talimatına göre yapılır.
Not : Akünün bağlantısının kesilmesi elektronik sistemlerde hafıza kaybına neden olacaktır; bu durumu engellemek için çakmak fişinden yedek güç bağlantısı yapılabilir.